Sizi Arayalim
×
Sizi Arayalım
  • Ad Soyad*
    0
  • Telefon*
    1
  • E-Mail*
    2
  • Konu*
    3
  • 4

Süreç Analizi

Bu modülde, süreç tanımı, süreç odaklı bakış ve süreç yönetimi kavramları konusunda bilgilendirme yapılır. Süreç iyileştirme ve tasarımlama çalışmaları için gerekli metodoloji katılımcılara öğretilerek süreç iyileştirmelerini yapmaları konusunda yol gösterilir.


Süreç Analizi Hizmetinden Konu Başlıkları:

İş Süreçleri Analiz Ve Geliştirme Metodolojisi
Süreç analiz ve geliştirme çalışmalarının sistematik bir şekilde kavramsal ve pratik yönleriyle açıklanması. Süreç analizi yapılırken süreçlerin sürekli iyileştirilmesine ve geliştirilmesine yönelik olarak yapılacak tüm çalışmaları kapsar.

Süreçlerin Belirlenmesi
Üst yönetimin desteği alınarak başlanan süreç analizi çalışmalarında, öncelikle mevcut süreçlerin tespitini yapmak üzere bir ekip çalışması yapılır ve mevcut süreçler ve süreç sorumluları belirlenir. Daha sonra süreç çalışanlarıyla yapılan çalışmalarla süreçlerde aksayan yönlerin belirlenmesine çalışılır.

Öncelikli Süreçlerin Belirlenmesi
Tüm süreçler belirlendikten sonra, ana iş hedefleri ile uyumlu olmak üzere kritik süreçler belirlenir. Kritik süreçler, doğrudan ana iş hedefleri üzerinde etkileri olan süreçlerdir. Kritik süreçlerde elde edilecek iyileştirmelerin şirket iş sonuçlarında etkisi ölçülecektir.

Sürecin Analizi
Süreç analizinin niteliği tümüyle toplanan verilerin doğruluğuna ve gerçeği temsil etmesine dayanmaktadır. Bu nedenle, iç müşteriler ile iyi diyalog kurulmalı, müşteri istekleri tam olarak belirlenmelidir. Süreç analizi tüm bu verilerin ışığında başlatılmalı ve yapılmalıdır.

Sürecin Yeniden Tasarımı
Süreç ekibi kendini tam olarak hazır hissettikten sonra, tasarım aşamasına geçilir. Adımsal değişiklikler veya köklü süreç değişiklikleri üzerine yoğunlaşılır. Birkaç alternatif üzerinde çalışılır. En uygun olan seçilir ve yeni süreç yazılır.
Pilot Uygulama ve Değişikliklerin Hayata Geçirilmesi
Yeni tasarlanan süreç için pilot uygulama aşamasına geçilir. Değişikliklerin hayata geçirilmesi süreç adımları ile izlenir ve iş sonuçlarına olan etkilerinin beklenen düzeyde olup olmadığı sürekli kontrol edilir. Beklenen düzeye erişen değişiklikleri içeren süreç, hayata geçirilir.

TOP